Kereskedelem

E-KERESKEDELEM TÉRNYERÉSE AZ ÜNNEPI IDŐSZAKBAN

A cikk az e-kereskedelem árbevételének alakulását vizsgálja az Amerikai Egyesült Államokban 2020 novemberében és decemberében. Az elemzés a jelentős forgalmat lebonyolító online értékesítési időszakokra terjed ki, a karácsonyon kívül magába foglalja többek között a Black Fridayt és a Cyber Mondayt is.

Kulcsszavak: e-kereskedelem, online, forgalom, karácsony, USA

Üzleti SZEmle - 2020. december



Tovább

A KISKERESKEDELMI ÉS A VENDÉGLÁTÓ SZEKTOR FIGYELMEZTET A KARÁCSONYI KERESKEDELEM ÖSSZEOMLÁSÁRA

A KISKERESKEDELMI ÉS A VENDÉGLÁTÓ SZEKTOR FIGYELMEZTET A KARÁCSONYI KERESKEDELEM ÖSSZEOMLÁSÁRA A COVID-ZÁRLAT MIATT

Veszélyeztetett munkahelyek és fontok milliárdjai forognak kockán Angliában.

Kulcsszavak: lockdown, online kereskedelem, túlélés, karácsony

Üzleti SZEmle - 2020. december



Tovább

KARÁCSONYI VÁSÁRLÁSI TRENDEK A PANDÉMIA IDEJÉN

Akárcsak az év korábbi időszakában, 2020-ban a karácsonyi vásárlás időszaka is jelentős változásokat tartogat. Köztudott, hogy a kiskereskedelmi fogalom jelenetős része az év végi ünnepek előtt zajlik, így ez az időszak az idei évben is meghatározó a gazdaság teljesítménye szempontjából. A McKinsey Periscope novemberi kiadványa a pandémia alatti karácsonyi vásárlási időszakot vizsgálta meg abból a célból, hogy előre lehessen jelezni az idei év végén várható kereskedelmi és fogyasztói trendeket.

Kulcsszavak: karácsony, vásárlás, fogyasztás, pandémia

Üzleti SZEmle - 2020. december


Tovább

VISSZATÉRNEK, VAGY VISSZAFORDÍTHATATLANUL MEGVÁLTOZNAK A FOGYASZTÓI SZOKÁSOK?

A Covid-19 vírus leküzdése érdekében alkalmazott társadalmi elhatárolódás jelentős zavarokat okozott a fogyasztói magatartásban. Minden fogyasztás időhöz és helyhez kötött. Jelenlegi helyzetben az idő rugalmasságával, de a hely merevségével szembesültek a fogyasztók, akik ezért  megtanultak kreatív és innovatív módon improvizálni. A munka és a magánélet határai elmosódtak, mivel az emberek otthon dolgoznak, otthon tanulnak és pihennek. Mivel a fogyasztó nem tud elmenni az üzletbe, a boltnak kell a fogyasztóhoz mennie. Amint a fogyasztók hosszabb ideig alkalmazkodtak a korlátozott térhez, újabb technológiákat alkalmaznak, amelyek megkönnyítik a munkát, a tanulást és a fogyasztást. A digitális technológia befogadása pedig módosítja a meglévő szokásokat.

Kulcsszavak: fogyasztás, kreativitás, digitalizáció

Üzleti SZEmle - 2020. december

Tovább

E-kereskedelem támogatása kormányzati intervenciókkal - Turisztika és szolgáltatói szektor

A helyi, kisebb turisztikai szolgáltatók vírushelyzetben való támogatására számos példával találkozhatunk. Turisztika esetében az első és legszembetűnőbb üzenet a „fill the gaps left by international travellers”, amely arra buzdítja az utazástól óvakodó lakosságot, hogy saját környezetében szervezze meg a nyaralást. A magyarországi turizmust népszerűsítő kommunikációnak (klasszikus reklámfelületek, webfelületek, blogok, közösségi média csoportok – vásárló közösségek) ebben a helyzetben különös fontossága van. 

Üzleti SZEmle - 2020. május 

Tovább

A Tesla üzleti modellje - A digitális gépjármű-kiskereskedelem térnyerése

A Tesla az egyetlen nagy gépjárműgyártó vállalat, amely növelni tudta értékesítését 2020 első negyedévében. A Tesla üzleti modellje a gépjármű-értékesítés hagyományos értékesítési csatornája helyett az online értékesítést választotta.

Üzleti SZEmle - 2020. május 

Tovább

E-kereskedelem támogatása kormányzati intervenciókkal

A B2C e-kereskedelem szektorspecifikus, konkrét eszközökkel ellátott támogatása több szempontból is előnyösen érinthetik a magyar MKKV szektort. Kiemelendő, hogy a magyar MKKV-k egyik legnagyobb kritikája az online jelenlét hiánya, emellett a magyar gazdaságpolitika továbbra is igényli az export arány növekedését. A lenti link a mezőgazdasági szektorban nézi meg a kormányzati támogatások konkrét eszközeit USA, Németország, Japán és egyéb országok esetén.

Üzleti SZEmle - 2020. április

Tovább