Egészségügy

COVID-19 és A VÁLLALATI BIZTONSÁG

2020. szeptember 2-án jelent meg egy kiadvány Innovációs és Technológiai Minisztérium Gazdaságstratégiáért és Szabályozásért Felelős Államtitkársága megbízásából a kormany.hu oldalon (Vállalati Fehér Könyv), melynek célja, hogy útmutatóul szolgáljon a nem egészségügyben működő vállalatok számára a biztonságos működéshez a járványhelyzetben. A dokumentum tájékoztatást ad a járványhelyzetről, majd részletesen bemutatja azokat a lépéseket, melyek mentén egy vállalat el tudja készíteni saját pandémiás tervét.

Kulcsszavak: vállalat, biztonság, tervezés, egészség

Üzleti SZEmle - 2020. augusztus - szeptember


Tovább

A COVID OKOZTA LÉLEKTANI KRÍZIS KEZELÉSI MEGOLDÁSAI

A cikk a covid járvány fizikai következményeken túlmutató társadalmi vonatkozásaival foglalkozik, kiemelten a lelki traumákban megmutatkozó hatásokkal és azok kezelésére tett kísérletekkel. A bemutatott adatok alapján a lelki segítséget kérők száma Kanadában a tavaszi időszakban drámaian megemelkedett. A szerzők rámutatnak, hogy a kanadai egészségügyi rendszer gyengeségei, ugyanakkor reagálóképessége is megnyilvánult a fokozott igénybevétellel járó időszakban, amikor nem csak a fizikai ellátás, hanem a pszichológiai problémák jelentkezése is kihívás elé állította az ellátórendszert.

Kulcsszavak: COVID-19, lelki egészség, digitalizálás, rugalmasság, helyi megoldások

Üzleti SZEmle - 2020. július


Tovább

COVID-19: TÁJÉKOZTATÓ ANYAG GLOBÁLIS EGÉSZSÉGÜGYI HELYZET ÉS A VÁLSÁGRA ADOTT VÁLASZOK

A Mckinsey 2020. július 6-án megjelent jelentése a vállalati vezetőket segíti a COVID-19 pandémia jelenlegi helyzetének és további alakulásának megértésében, valamint olyan lépések meghozatalában, amellyel a vállalatvezetők meg tudják védeni a vállalat alkalmazottait, vevőit, ellátási láncait, és pénzügyi eredményeit.

Kulcsszavak: munkavégzés módja, szervezeti struktúra, képességek, gazdasági kilátások

Üzleti SZEmle - 2020. július

Tovább

A távegészségügyi szolgáltatások térnyerése

A távegészségügyi szolgáltatások szélesebb körű alkalmazása számos előnnyel rendelkezik: a szolgáltatások gyorsan telepíthetők; alkalmazásuk csökkenti a fertőző betegségek kockázatát; segítségükkel a konvencionális ellátórendszer tehermentesítése biztosítható. A tanulmány szerzői javaslatot tesznek egy távegészségügyi stratégia kidolgozására, ehhez nélkülözhetetlennek tartják a megfelelő képzések akkreditálását, az oktatás biztosítását, a finanszírozási háttér kialakítását, az érintettek körében a hatékony kommunikáció biztosítását, valamint a működtetéshez szükséges rendszerek létrehozását.

 

Üzleti SZEmle - 2020. május 

Tovább