A Tesla üzleti modellje - A digitális gépjármű-kiskereskedelem térnyerése

A Tesla az egyetlen nagy gépjárműgyártó vállalat, amely növelni tudta értékesítését 2020 első negyedévében. A Tesla üzleti modellje a gépjármű-értékesítés hagyományos értékesítési csatornája helyett az online értékesítést választotta.

Üzleti SZEmle - 2020. május 

A vállalati tulajdonban lévő bemutatótermek célja ez esetben nem az értékesítés, hanem a termékek, a legújabb technológiák bemutatása és az ügyfelek kérdéseinek megválaszolása. Azáltal, hogy a franchise-kereskedők nem szerepelnek a vásárlási folyamatban, a Tesla megtakarítja a kereskedői jutalékokat, valamint ellenőrizése alatt tarthatja az általános vásárlási élményt, elősegítve az ügyfelek elvárásainak jobb megértését és az ajánlatok hatékonyabb kommunikációját.

A koronavírus járvány felgyorsította a digitális kiskereskedelem térnyerését, ami a gépjármű-értékesítés vonatkozásában is megvalósulhat.

Forrás: https://www.counterpointresearch.com/weekly-updates-covid-19-impact-global-automotive-industry/

Összeállította: Koltai Judit (koltaij@sze.hu)