E-kereskedelem támogatása kormányzati intervenciókkal

A B2C e-kereskedelem szektorspecifikus, konkrét eszközökkel ellátott támogatása több szempontból is előnyösen érinthetik a magyar MKKV szektort. Kiemelendő, hogy a magyar MKKV-k egyik legnagyobb kritikája az online jelenlét hiánya, emellett a magyar gazdaságpolitika továbbra is igényli az export arány növekedését. A lenti link a mezőgazdasági szektorban nézi meg a kormányzati támogatások konkrét eszközeit USA, Németország, Japán és egyéb országok esetén.

Üzleti SZEmle - 2020. április

A konkrét eszközök: online marketing kommunikáció (saját weboldal, webshop, közösségi oldalakon való megjelenés) támogatása mellett, kormányzat által létrehozott és működtetett, nemzetközi minőségű e-kereskedelmi felületek létrehozása és biztosítása, egyéb nemzetközi e-kereskedelmi felületekre való regisztrációban való tanácsadás, mentorálás.

Mindehhez esetlegesen felmerülő kormányzati hatáskörbe tartozó intézkedéseket (pl.: jogi és egyéb szabályozás alakítása) is összefoglalja a tanulmány. Ezt a mezőgazdaság esetén, de ugyanúgy kidolgozhatók a konkrét eszközök a többi szektorban -turizmus, építőipar, kereskedelem...- is.

 

Forrás: https://pdfs.semanticscholar.org/2a77/51bed62d3c7a5365841b1b6bf865ceed25c0.pdf

Összeállította: Feketéné Czakó Katalin (ckatalin@sze.hu)