GLOBÁLIS IPARI TRENDEK A VÁLSÁGBAN

Az IFUA Horváth&Partners nemzetközi tanácsadó cég globális felmérése során 212 cégvezetőt és igazgatósági tagot kérdezett meg a jelenlegi válság hatásairól és a várható trendekről.

Kulcsszavak: válság, trendek, ipar, felmérés

Üzleti SZEmle - 2020. november

Az elkészült tanulmány szerint az idei 8 %-os visszaesést jövőre is 2 %-os visszaesés fogja követni, csak 2022-ben várható kilábalás. Ráadásul az autóipart, az olaj- és vegyipart, a gépipart, a szállítást, az utazást és a logisztikát sokkal súlyosabban érinti a válság: az autóipar eladások több mint 30 %-kal csökkentek az első félévben, de a többi felsorolt iparágban is 15-20 %-os visszaesés volt tapasztalható.

A válság során a vállalatok az alábbi területeket gondolják a legfontosabbnak:

  1. Digitalizáció
  2. Költségek optimalizálása
  3. Alkalmazottak megtartása
  4. Likviditás
  5. Stratégia és üzleti modell újragondolása
  6. Ellátásilánc-menedzsment
  7. Vállalati átalakulás
  8. Környezetvédelem és fenntarthatóság

A bankokat kevésbé érintette a válság, míg a biztosítók kieső bevételeit az alacsonyabb kárhányad ellensúlyozta. A gyógyszeripar sem változik rövid távon, de hosszú távon mind a kutatás-fejlesztés, mind az ellátási láncok, mind a kereskedelem terén jelentős változásokat indíthat el a jelenlegi helyzet. A kereskedelmet ellentétes hatások érik: az élelmiszerszegmens és az online kereskedelem profitáltak a vírushelyzetből, míg a többi kereskedelmi vállalkozásnál a fő kockázatokat a diverzifikáció csökkentheti. A vegyiparban jelentős a visszaesés, itt a vezetők szerint a rugalmasság és a költséghatékonyság kiemelt jelentőségű, valamint iparági átrendeződést várnak.

A teljes tanulmányt e-mailben igényelheti az IFUA Horávth&Partners kollégájától (krisztina.abraham@horvath-partners.com) az alábbi adatok megadásával: név, beosztás, cégnév, e-mail-cím.

 

Forrás: https://www.horvath-partners.com/hu/media-center/tanulmanyok/cxo-felmeres-fo-prioritasok-hogy-megerosoedve-kerueljuenk-ki-a-valsagbol/

Összeállította:

GAJZÁGÓ GERGŐ 

Egyetemi tanársegéd, doktorjelölt

Marketing és Menedzsment Tanszék

gajzago.gergo@sze.hu