E-KERESKEDELEM TÉRNYERÉSE AZ ÜNNEPI IDŐSZAKBAN

A cikk az e-kereskedelem árbevételének alakulását vizsgálja az Amerikai Egyesült Államokban 2020 novemberében és decemberében. Az elemzés a jelentős forgalmat lebonyolító online értékesítési időszakokra terjed ki, a karácsonyon kívül magába foglalja többek között a Black Fridayt és a Cyber Mondayt is.

Kulcsszavak: e-kereskedelem, online, forgalom, karácsony, USA

Üzleti SZEmle - 2020. december



A prognózis alapján az online vásárlások az ünnepi időszakban az előző év azonos időszakához képest 33 %-os növekedést elérve 189 milliárd dollárra emelkednek. Az online értékesítések nagyobb arányát továbbra is az 1 milliárd dolláros árbevételt meghaladó nagyvállalatok teszik ki. Az alacsonyabb árbevételű (10–50 millió dollár) vállalatok online értékesítése is várhatóan kedvezően alakul, a forgalmuk növekedése a vizsgált időszakban elérheti a 107 %-ot.

A COVID-korszak átírta az e-kereskedelem hagyományos forgatókönyvét is, hiszen az online vásárlások már jóval az ünnepi időszak kezdete előtt fellendültek. A szállítási, a készletezési és a logisztikai kihívások enyhítése érdekében a kiskereskedelmi ágazat egységei már november elején megkezdték a leárazásokat a kereslet ösztönzése érdekében. Az előrejelzések alapján a fogyasztók előnyben fogják részesíteni az online vásárlás és a boltban történő átvétel (BOPIS) lehetőségét, ezáltal élve az ingyenes és gyors szállítás lehetőségével.

Forrás: https://www.adobe.com/content/dam/www/us/en/adi/2020/pdfs/Adobe_Holiday_Predictions_2020.pdf Letöltve: 2020. december 9.

 

Összeállította:

KOLTAI JUDIT PETRA

 

PhD, egyetemi docens

Gazdasági Elemzések Tanszék

koltaij@sze.hu