E-kereskedelem támogatása kormányzati intervenciókkal - Turisztika és szolgáltatói szektor

A helyi, kisebb turisztikai szolgáltatók vírushelyzetben való támogatására számos példával találkozhatunk. Turisztika esetében az első és legszembetűnőbb üzenet a „fill the gaps left by international travellers”, amely arra buzdítja az utazástól óvakodó lakosságot, hogy saját környezetében szervezze meg a nyaralást. A magyarországi turizmust népszerűsítő kommunikációnak (klasszikus reklámfelületek, webfelületek, blogok, közösségi média csoportok – vásárló közösségek) ebben a helyzetben különös fontossága van. 

Üzleti SZEmle - 2020. május 

Mindemellett a Magyar Turisztikai Ügynökség 2020 májusában akcióterv készítését kezdte meg, amely a szállásadók helyzetét segíti a koronavírus nehézségei után. A kisebb szállásadók egy kötelező regisztrációt követően jogosultak használni az „én vendégszobám” alkalmazást, amelyet elsősorban adatszolgáltatás funkciókat tölt be. Az ehhez hasonló oldalak megfelelő platformjai lehetnek annak, hogy a turisztikában tevékenykedő MKKV szektor online jelenléte és láthatósága növekedjen. Ezeknek funkcióit össze lehet kötni a népszerűsítés és láthatóság növeléssel és a vírus helyzetből fakadó olyan egyéb funkciókkal, mint például egyéni biztonsági előírások készítése, amely nagyban növeli a szálláshely iránti bizalmat. Ennek alapja lehet a szintén MTÜ által kiadott COVID kézikönyvek. A turisztikai szolgáltatóknak jelen helyzetben különös szüksége van ezekre az eszközökre, platformokra, melyeknek létrehozása helyi szinten hatékonyabb lehet – helyi online közösségek létrehozásában, helyi szinten kihirdetett segédeszközök, akár támogatási alapok igénybevételével. Az EU általános direktívákat fogalmaz meg a lakosságot ösztönző és szolgáltatókat segítő eszközökre. Ezeknek helyi szintű felülvizsgálata az MTÜ koordinációjában, online, de mégis helyi közösségek szervezésében hatékony eredményeket érhet el.

 

Források:

https://wander-lush.org/how-to-support-small-businesses/

https://mtu.gov.hu/cikkek/megjelent-a-magyar-turisztikai-ugynokseg-covid-kezikonyve-1615

https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/communication-commission-tourism-transport-2020-and-beyond_en.pdf

Összeállította: Feketéné Czakó Katalin (ckatalin@sze.hu)