AZ INNOVÁCIÓ SZEREPE SOHASEM VOLT KRITIKUSABB, MINT MOST

A McKinsey tanácsadó cég kutatói a COVID-19 világjárvány kitörését követően világszerte több mint 200 nagyvállalati vezetőt kérdeztek meg a hosszabb távú kilátásokról és 90 százalékuk úgy gondolja, hogy a következő öt évben az alapjaiban fog megváltozni az üzleti élet. Szinte ugyanekkora arányban válaszolták azt, hogy a válság következtében az ügyféligények is jelentős mértékben módosulni fognak. Ugyanakkor csupán 21% gondolja azt, hogy a vállalkozásuk felkészült a változásra, aminek egyelőre még az iránya sem látszik.

Kulcsszavak: válság, ügyféligények, innováció, stratégiai prioritások

Üzleti SZEmle - 2020. július

Jelenleg a vállalati vezetők legnagyobb arányban a hatékonyság növelését és a kulcsterületekre fókuszálást tekintik a legfontosabb stratégiai iránynak. A kutatás tanúsága szerint közel egyharmaddal csökkent az innováció támogatottsága, mint első vagy második számú stratégiai prioritás, ami a gyógyszeriparon és az orvosi műszergyártáson kívül minden ágazatra jellemző. A történelmi tapasztalatok és a statisztikai adatok azonban arra figyelmeztetnek, hogy azok a vállalkozások, amelyek a válság alatt a társaikhoz képet 10 százalékkal többet fektetnek be az innovációba, a válságot követő öt évben átlagosan 30 százalékkal gyorsabban képesek bevételeik növelésére!

Mit kell tenni a vállalkozásoknak a kutatók szerint? A McKinsey javaslata szerint a legsürgetőbb intézkedéseknek az alábbiaknak kell lenni: i) az alaptevékenység módosítása a változó ügyféligényeknek megfelelően, ii) új üzleti lehetőségek azonosítása és gyors reagálás az új igényekre, iii) a vállalkozás innovációs portfoliójának az újraértékelése és szükséges erőforrások biztosítása és iv) versenyképesnek maradni a válságot követő időszakban és megteremteni a növekedés feltételeit.

 

Forrás: https://www.mckinsey.com/business-functions/strategy-and-corporate-finance/our-insights/innovation-in-a-crisis-why-it-is-more-critical-than-ever?cid=other-eml-alt-mip-mck&hlkid=24f3b1e9b3be4e4b95237924de16044a&hctky=11705743&hdpid=501a55f9-8d0c-46cc-bf39-ed09cea7b6ab

Összeállította: 

DR. DŐRY TIBOR
Egyetem docens, tanszékvezető
Vezetéstudományi és Szervezeti Kommunikáció Tanszék
Email cím: doryti@sze.hu