A VÁLSÁG POZITÍV HATÁSA A DIGITALIZÁCIÓRA

A Twilio vállalat által készített tanulmány egy 2020 júniusában zajló nemzetközi felmérés eredményeit tartalmazza a digitális kommunikációval és transzformációval kapcsolatban.

Kulcsszavak: digitális kommunikáció, digitális transzformáció, stratégia, ágazat

Üzleti SZEmle - 2021. január

Főbb eredmények:

  • Az elemzett vállalatok szerint a digitális kommunikációs stratégiájuk a Covid-19 hatására átlagosan 6 évet fejlődött.
  • A vállalati döntéshozók 97 %-a egyetértett abban, hogy a Covid-19 felgyorsította a digitális transzformáció folyamatát.
  • A válaszok kiértékelése alapján elmondható, hogy a digitális kommunikáció átalakítása kulcsfontosságú szerepet tölt be a jelenlegi üzleti kihívások kezelése szempontjából.
  • A válság hatására csökkentek a digitális transzformáció bevezetése előtt álló akadályok (vezetőség jóváhagyásának megszerzése, egyértelmű stratégia hiánya, a korábbi szoftver cseréjének halogatása, időhiány).
  • Az elemzett vállalatok 54 %-a nagyobb hangsúlyt fektetett többcsatornás kommunikációs megoldásokra; 53 %-a új csatornák alkalmazását vezette be a válság során.
  • Az elemzett vállalatok egyharmada a Covid-19 hatására kezdete el az élő chat-, valamint az IVR- (Interactive Voice Response – automata hangalapú önkiszolgáló) rendszerek alkalmazását.
  • Ágazati szinten a technológia, az energetika és az egészségügy területén lehetetett a legdinamikusabb fejlődést tapasztalni a digitális transzformáció vonatkozásában.

 

Forrás: Twilio (2020): COVID-19 Digital Engagement Report. https://www.twilio.com/covid-19-digital-engagement-report

Összeállította:

KOLTAI JUDIT PETRA

 

PhD, egyetemi docens

Gazdasági Elemzések Tanszék

koltaij@sze.hu