A COVID-19 VALÓSZÍNŰLEG AZ „OTTHON ÉVTIZEDÉT” HOZZA EL AZ ACCENTURE FELMÉRÉSE SZERINT
Az Accenture 5 kontinens 20 országában folytatódó felméréssorozata a fogyasztók körében zajlik több hullámban annak vizsgálatára, hogy változik az emberek fogyasztási attitűdje, viselkedése és szokásai a COVID-járvány kapcsán. A világjárvány során a hangsúly a család, rokonság és a helyi közösség felé tolódik, és az otthon válik a munka, a tanulás és a szabadidő eltöltésének helyszínévé. A most kialakuló fogyasztási szokások úgy tűnik, hosszabb távon is megmaradnak, ezeknek pedig a fogyasztási cikkek gyártóira és a kiskereskedőkre is hatással vannak.
Kulcsszavak: fogyasztási attitűd, digitális szolgáltatások, e-kereskedelem
Üzleti SZEmle - 2020. november
A legfrissebb kutatás alátámasztja az Accenture korábbi megállapításait, amelyek szerint a fogyasztói magatartás változásai, amik pl. az e-kereskedelem drámai növekedésében láthatók a járvány kezdete óta, valószínűleg tartósan fennmaradnak, illetve még tovább gyorsulhatnak.
A felmérés azt is kimutatta, hogy azok a fogyasztók, akik fokozottan használják a digitális szolgáltatásokat – pl. érintés nélküli fizetést, alkalmazáson keresztüli rendelést, találkozásmentes átvételt és az online ügyfélszolgálati csatornákat –, elvárják, hogy a járvány utáni időszakban is fenntartsák a megnövelt szolgáltatási szintet. A legfontosabb megállapítások szerint a fogyasztók keresik a szabadidejük kreatív eltöltésének lehetőségeit az otthonukban, és tartósan kívánják használni a digitális megoldásokat az e-kereskedelem összes lépéséhez, ugyanúgy, ahogy az omnichannel szolgáltatásokat.
Összeállította:
Dr. SÜLE EDIT
PhD, Egyetemi docens
Marketing és Menedzsment Tanszék
sedit@sze.hu