Tender a csodák palotájára

Győr majd kétmilliárd forintot költ a budapestihez hasonló intézmény felépítésére
(Kisalföld, Győr-Moson-Sopron megyei napilap, 2010. november 24.)
Hancz Gábor

A győri önkormányzat kiírta a pályázatokat a budapesti Csodák Palotájára hasonlító új intézmény, a Mobilis felépítésére és eszközeinek beszerzésére. Csaknem kétmilliárd forintot szánnak a projektre.
A kormány tavaly novemberben döntött arról, hogy 1,7 milliárd forint európai uniós és hazai támogatást biztosít Győrnek az azóta Mobilisra átkeresztelt Agóra Pólus-projekt megvalósítására. Addigra néhány mérföldkövön már túl volt a beruházás, kihirdették például az építészeti tervpályázat eredményét: a budapesti Építész Stúdió nyert 3,2 millió forintos ajánlattal
A Közbeszerzési Értesítő most és múlt pénteki számában megjelent a győri önkormányzat kivitelezésre és eszközbeszerzés vonatkozó felhívása 2010. december 8-i és 2011. január 5-i beadási határidővel. A kiírás szerint a két nyertesnek 2012 januárjára, illetve márciusára kell befejeznie a munkát. A beruházásra a megítélt támogatással együtt 1,9 milliárd forintot szán a város.
Fűke Péter, a polgármesteri hivatal városstratégiai, városfejlesztési és városépítési osztályvezetője a Kisalföldnek elmondta: az építésre vonatkozó tendert idén májusban egyszer már kiírták, azonban nem tudtak eredményt hirdetni, mert csak egyetlen pályázó adott be érvényes ajánlatot. Abban bíznak, hogy másodszori nekifutásra nagyobb sikerrel járnak.
Mayer Gábor, a projekt vezetője kérdésünkre arról beszélt, hogy a Széchenyi István Egyetem területén felépülő Mobilis leginkább a budapesti Csodák Palotájára hasonlít majd azzal a különbséggel, hogy a közlekedésre, a mozgásra és a járművekre koncentrál, lévén Győr autóipari fellegvár. A célcsoportot a 6-18 évesek jelentik. „A fizikai törvényszerűségeket és a természettudományos ismereteket akarjuk közérthető, élvezhető formában átadni, hogy ne legyenek olyan ijesztőek, ahogyan az sokszor matek-, fizikaórán látszik. A végcél az, hogy a fiatalok ne idegenkedjenek annyira a műszaki ki pályáktól" - adott számot a fejlesztés mozgatórugóiról a szakember.