SZEngine Csapat – EVO 2 RollOut
2012. november 22-én egy komoly ígéret hangzott el: "Találkozunk egy év múlva ugyanitt, ugyanekkor, az EVO 2 motorbemutatóján". Talán egyesek kételkedtek, és nem gondolták, hogy ez reális lehet, hiszen az EVO 1-re négy évet kellett várni.
Azonban az összeszokott társaság, a megszerzett tapasztalatok és a motiváció eljutatta a SZEngine Csapatot oda, hogy 2013. november 28-án ismét ott állhassanak az Audi Tanszék aulájában arra várva, hogy mindenkinek bizonyíthassanak.
A motorbemutató Dr. Kay Schintzel, Széchenyi István Egyetem Belsőégésű Motorok Tanszék vezetőjének beszédével indult, aki a csapat fő mentora.
Dr. Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora, és Dr. Hanula Barna, rektori tanácsadó gratuláltak a munkához, és biztosították a csapatot az egyetem töretlen támogatásáról. A rektor úr elmondta, hogy egy álom vált valóra azzal, hogy elkészült az EVO 2. A dicsérő szavak most egy újabb lendületet adtak a csapatnak a jövőbeni feladatok teljesítéséhez.
Johann Mendle, az Audi Hungária R5 és V-Otto motorok fejlesztéséért felelős vezetője kifejtette, hogy milyen fontosak azok a tapasztalatok, melyeket a csapattagok a munka során megszereznek, hiszen ezek a későbbi életük folyamán igazán hasznosak lesznek.
A szót Varga Tihamér, a SZEngine csapatvezetője vette át, aki elmesélte, hogy mik voltak a csapat életének legmeghatározóbb momentumai az elmúlt egy évben. Elmondta, hogy sosem fogják elfelejteni az első nyári gyakorlat munkanapját, a tavalyi Formula Student Hungary versenyét és az utána kapott rengeteg pozitív visszajelzést. A felejthetetlen pillanatok között szerepelt, mikor a projektjüket szimbolizáló SZEngine fát megkapták, és azt közös erővel elültették. A legmeghatározóbb élményük ebben az évben mindenképp a motorindítás pillanata volt.
Majd elérkezett az est várva várt fénypontja. Istvánkó Károly, a csapat konstrukciós vezetője kapta azt a megtisztelő feladatot, hogy bemutassa az EVO 2-t. A legfontosabb változtatásaik az EVO 1-hez képest a következőek voltak: módosítottak a hengerfej öntvényén, teljesen új főtengelyt kapott a motor, illetve egy alaposan áttervezett forgattyús házat is, ami 33 %-kal könnyebb, mint előző motoré. Az első generáció 32 kg volt, így a súlycsökkentés a kitűzött tervek között szerepelt, mely meg is valósult, hiszen az EVO 2 súlyát sikerült 26 kg-ra lefaragni. A vezérlést illetve az olajpumpa hajtását teljesen áttervezték. A hengerfejben dupla szeleprugókat használtak, és a befecskendezést is optimalizálták. További újítás, hogy a fém oldaldeknit áttervezték, és műanyagra cserélték.
A szakmai prezentációt követően nem maradt más hátra, mint magának az EVO 2-es motornak a leleplezése. A fények elsötétültek, az élőzene megszólalt, a kamera lencsék egy helyre fókuszáltak, és a lepel lehullott! Büszkén felsorakozva a motor mögött ismét a tavalyi érzések kavarogtak mindenkiben. Sikerült!
Elmondták, hogy szponzoraiknak és támogatóiknak köszönettel tartoznak, hiszen nélkülük ez az este nem jöhetett volna létre.
Jön egy újabb év újabb kihívásokkal. Mindezidáig sikeresen vették az akadályokat és a jövőben sem szeretnék ezt a szép hagyományt megszakítani.