Nem csak beszélnek az innovációról

(www.kisalfold.hu 2007.09.20.)

Győr - Második alkalommal rendezik meg Győrött, a Széchenyi-egyetemen a Tech4Auto elnevezésű, kutatás-fejlesztési konferenciával megybekötött jármű-gyártástechnológiai szakkiállítást.

A kétnapos innovációs vásár megnyitása alkalmából csütörtökön a rendezők – az egyetemmel különböző kutatásokban együttműködő cégek, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) – tájékoztatót tartottak. Dr. Czinege Imre rektorhelyettes elmondta: a konferencián a legérdekesebb közös kutatási eredményeket 23 előadásban mutatják be, egy-egy vállalati, illetve egyetemi partner közreműködésével.

Molnár Csaba, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke hangsúlyozta: az Tech4Auto elnevezés a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség „találmánya": azt akarja kifejezni, hogy a résztvevők „megfogják a húzóágazatot".

Célja, hogy behozza a régió lemaradását, amelyet egy egyetemi tudásközpont hosszas hiánya okozott.

Mindehhez Csabina Zoltán, az NFÜ főosztályvezetője az innovációelmélet egyik neves szakértőjét idézve hozzátette: nem is az a fontos, hogy egy régióban milyen iparágak telepednek meg, hanem az, miként működnek.

Dr. Szekeres Tamás rektor az egyetemi labor felszereltségében az elmúlt időben bekövetkezett nagyságrendi minőségi változást méltatta mint a kutatás-fejlesztés alapját.

– A munkaügyi hivatal minden évben 200 gépészmérnök hiányát jelzi, pedig mi évente 200 gépészmérnököt képzünk – jegyezte meg. Idén ezért több hallgatót vettek fel, és mechatronikai szakot is indítottak.
A Kisalföld kérdésére dr. Czinege Imre három kutatási eredményt említett a Járműipari Regionális Egyetemi Tudásközpont, illetve a Járműipari, Elektronikai és Logisztikai Kooperációs Kutató Központ közreműködésével zajló együttműködés jellemzésére.

A Rába legújabb futóművét az itt található legkorszerűbb számítógépes háttértámogatással fejlesztették ki; ugyancsak itt dolgoznak az Audi teljes logisztikai rendszerének optimalizálásán; az Ajkai Elektronikai Kft. pedig ugyancsak az egyetem számítógépes szimulációs rendszerét használva tervezett meg két Suzukinak gyártandó és egy General Motorsnak szállítandó autóalkatrészt.