MARKETING A DIGITALIZÁCIÓ KORÁBAN
Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVI. Országos Konferenciája ‐ 2020. augusztus 24-26.
2020. augusztus 24-26-án kerül sor az EMOK konferenciára, a magyar marketing felsőoktatás legnagyobb szakmai rendezvényére. Tizenöt év elteltével ismét a Széchenyi István Egyetem marketing szakmai csoportja vállalta a konferenciasorozat megrendezését. Ebben az évben újdonságot jelent a konferencia online formában történő lebonyolítása, ami a COVID-19 járvány miatt kialakult helyzetben vált szükségessé.
A konferencia a tudomány, az oktatás és a szakmai kapcsolatok építésének színtere, amihez a virtuális támogatás nyújt megfelelő technikai keretet. A tudományos rendezvénynek a „Marketing a digitalizáció korában” címet adtuk. Jelentős számú tanulmány született, amely a digitalizáció elméleti hátterét és gyakorlati kérdéseit dolgozta fel a marketingtudomány különböző területeire fókuszálva.
A konferencia első napján a PhD Kollokviumon a doktoranduszok kutatási eredményei kerülnek megvitatásra. Az egyetemi kutatóműhelyekben folyó eredményes munkát tükrözik a tíz speciális szekcióban megjelenő előadások. A három évvel ezelőtt bevezetett workshopok iránti érdeklődés nőtt, és a speciális szekciókban a design és a marketing viszonyáról és stratégiai lehetőségeiről, valamint a szemmozgás-követéses kutatások módszertani kérdéseiről folynak szakmai eszmecserék. Az új koronavírus járvány miatt kialakult helyzet új kutatási témákat kínált a fogyasztói szokások átalakulásával és a vásárlói magatartás változásával, amiről a szerzők friss kutatási tapasztalataikat osztják meg egy speciális szekcióban. Említést érdemel, hogy a konferencia programjában ebben az évben is helyett kapott az oktatási tapasztalatok közzététele, az innovatív marketing kurzusok módszertanának és eredményeinek bemutatása.
Bízunk abban, hogy a tudományos rendezvény hozzájárul a legújabb kutatási tapasztalatok megosztásához és a szakmai kapcsolatok kialakulásához és fejlesztéséhez.
Dr. Ercsey Ida egyetemi docens, főszervező, Széchenyi István Egyetem, Marketing és Menedzsment Tanszék