Központi nyomtatási rendszer
Körlevelek
Központi nyomtatási rendszer |
|
Tisztelt Kollégák!2018. januárjától változás zajlik a nagy teljesítményű fénymásoló berendezések üzemeltetése és használatára vonatkozólag. Új berendezések használhatók az Egyetem téri Tanulmányi épület összekötő folyosóin, ezért az alábbi széles körű tájékoztatást szeretnénk eljuttatni Önökhöz. Egységes fénymásoló géppark, új üzemeltetést végző szolgáltató Egyetemünk közbeszerzési eljárást folytatott le fénymásolók üzemeltetése és új fénymásoló eszközök bérletére vonatkozólag. A december hónapban megtörtént szerződéskötést követően, 2018. január közepétől a nyertes szolgáltató megkezdte az egyetem területén a bérelt multifunkciós fénymásoló eszközök telepítését. A bérlet során egységes típusú A3-as és A4-es multifunkciós berendezések kerülnek telepítésre a folyosókon, valamint a szervezeti egységeknél. Az üzemeltetési szerződés a szervezeti egységek saját használatú fénymásolóinak üzemeltetésére, javítására is lehetőséget biztosít. Központi felügyeleti rendszer A modern és gazdaságosan üzemeltethető nyomtatási szolgáltatás biztosítása céljából egyetemünkön egységes nyomtatás felügyeleti rendszer (SafeQ) kerül bevezetésre a központi kampuszon, az Apáczai Karon, az Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Karon illetve az Egészség- és Sporttudományi Karon. A felügyeleti rendszeren keresztül nagyteljesítményű fénymásoló/nyomtató berendezések biztosítják a nyomtatási, másolási és szkennelési funkciókat a nyomtatási jogosultsággal rendelkező alkalmazottak/hallgatók számára. A berendezések használata során a felhasználó azonosítása az egyetemi kártyával történik. Jelentős újításként az Apáczai Karon és az Egyetem téri Tanulmányi épületben a folyosókon is kerülnek elhelyezésre eszközök, amelyek minden jogosult számára használhatók. (Az Apáczai Karon a folyosóra kerülő eszközök üzembe helyezése a február 19-i héten várható.) Nyomtatási jogosultságok beállítása, igénylése
A nyomtatás felügyeleti rendszer használatához szükséges előkészületek A SafeQ nyomtatás felügyeleti rendszer az eik.sze.hu Windows AD tartományi felhasználói fiókot használja azonosításra. Nyomtató telepítés
A nyomtatók beállításával, a kliens program telepítésével kapcsolatban a http://informatika.sze.hu/safeq oldalon találhatók részletes tudnivalók. Informatikai segítség kérés a nyomtató telepítéséhez
Egyetemi kártya igénylés és nyomtatás jogosultság igénylés Kérjük, ellenőrizzétek le, hogy minden kolléga rendelkezik-e egyetemi kártyával. (Szükség esetén kártya igényelhető a http://kartya.sze.hu oldalon leírtak szerint) A kártya elkészítést követően, nem közalkalmazottak esetén a http://help.sze.hu/nyomtatas oldalon indítsák el a jogosultság igénylési folyamatot. Nyomtatási feladatok ellenőrzése, statisztikák A SafeQ rendszer web felülete a https://safeq.eik.sze.hu weboldalon érhető el. (Az oldal csak az egyetem belső hálózatáról vagy VPN kapcsolaton keresztül használható!). A weboldalon az eik.sze.hu tartományi felhasználónévvel és jelszóval lehet bejelentkezni, ez után megtekinthetők a saját felhasználóra vonatkozó statisztikai adatok, és a nyomtatási feladatok kezelése. 2018. március 1-től a munkaügyi nyilvántartás adatainak áttöltése után a szervezeti egység vezetők számára elérhetővé válik a szervezeti egységhez tartozó összed közalkalmazott és az egyedi jogosultsággal rendelkező felhasználók nyomtatásának statisztikai adata. Hibabejelentés A fénymásolókhoz szükséges kellékanyagot a Szolgáltató biztosítja. Az eszközök számlálóállását és meghibásodását felügyeleti rendszer monitorozza, ami alapján a Szolgáltató külön jelzés nélkül kezdi meg a hiba javítását. Ha az eszközökkel, jogosultsági rendszerrel további problémák merülnek fel, akkor kérjük a http://help.sze.hu oldalon jelezni szíveskedjenek. Csábi BélaEIK Központvezető |