Ismerd meg önmagad a gazdaságtudományi karon

Einsteint idézik. „Először tanuld meg a játékszabályokat, azután már csak játszanod kell, persze mindenkinél jobban.” A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karán különleges játéktér várja a hallgatókat. A játék résztvevői pedig, legyenek akár oktatók, akár diákok, a legkiválóbbak közé tartoznak.

Győr, 2018. 01. 22. - SZEhírek

Aki különleges tudáshoz akar jutni bármelyik szakterületen, ami csak a gazdaságtudományhoz tartozik, a Kautz karon megszerezheti. A különlegesség pedig abban rejlik, hogy az oktatás fókusza nem az új technológiák bemutatására irányul, hiszen azok a közeljövőben még sűrűbben váltakoznak, és még gyorsabban elavulnak, mint valaha. Az egyetem második legnagyobb karán elsősorban kultúrát közvetítenek és emocionális kompetenciát, a tudással együtt pedig személyiséget fejlesztenek. Dr. Papp Ilona dékánnal és Dr. habil Reisinger Adrienn tudományszervezési dékánhelyettessel beszélgetünk. 

Dr. Papp Ilona szerint az a kar legnagyobb értéke, hogy személyiséget és tudást egyaránt fejlesztenek. 

 A gazdaságtudományi kar három szempontból is nagyon vonzó lehet a pályaválasztás előtt álló fiataloknak. Az egyik az ipari beágyazottsága, a másik a nemzetközi környezet felé is teljes nyitottság, a harmadik pedig az oktatói és hallgatói kiválóság alkotta tudástér.

„A Széchenyi István Egyetem, így a Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar is ezer szállal kapcsolódik az ország egyik legerősebb gazdasági térségéhez, a nyugat-magyarországi régióhoz. Jól működő cégek sokasága élteti ezt a piacot, ami már önmagában ígéretes jövőt biztosít hallgatóinknak.  Beágyazottságunk az ipari háttérbe nagyon konkrét. Van olyan tantárgyunk, például az Audi pénzügyek, amit kizárólag külsős, gyakorló szakemberek tartanak. Számtalan céggel vagyunk ugyanilyen gyakorlatorientált kapcsolatban, kis- és nagyvállalatokkal egyaránt. Csúcsvezetők, szakmai igazgatók, humánerőforrás menedzserek tartanak kurzusokat a karon, ami azt jelenti, hogy a hallgatók már a campus falai között is az üzleti térben érezhetik magukat. És ez a tér vonzani kezdi őket, hiszen a szakmából érkező előadók felfigyelhetnek rájuk és akár munkaszerződéseket ajánlhatnak nekik. Rektor úr szokta mondani, hogy nem építünk kerítést a campus köré, mert nem gondoljuk azt, hogy egy egyetemet fizikailag és jelképesen körül kellene keríteni. Az egyetem inkább hidakat képez, és ezeken a hidakon járva a hallgatóink például kiváló gyakorlati helyek hálózatában gyarapíthatják tudásukat” – hangsúlyozza a kar dékánja.     

A nemzetközi környezet pedig azt jelenti, hogy a globalizációban játékterünk lett az egész világ. „Távoli országokból is érkeznek hozzánk hallgatók, hiszen két komplett mesterszakot is tartunk angol nyelven. Így a hazai diákjaink itt helyben nemzetközi környezetbe kerülnek, megismerhetik, hogyan gondolkodnak például a Mexikóból vagy a keleti kultúrákból érkező fiatalok. Ugyanígy a doktori iskolánkban is van angol nyelvű kurzusunk, és az MBA képzésünkben résztvevők az ismereteik egy részét a bécsi egyetemen szerezhetik meg. Még a nemzetköziesítési folyamat elején vagyunk, de már a kezdeti lépéseink is nagyon határozottak – mondja Papp Ilona.  

Egy egyetem rangját a Gazdaságtudományi Kar dékánja szerint elsősorban az adja, hogy kik is az oktatói, munkatársai, a PhD hallgatói és a diákjai. Hogy ez az oktatói és hallgatói kiválóság az intelligencia-közvetítésben, az emocionális kompetenciák tanításában és fejlesztésében mennyire erős. „Úgy gondolom, az a karunk legnagyobb értéke, hogy személyiséget és tudást, mondjuk úgy, agyakat egyaránt tudunk fejleszteni.  Segítjük a hallgatókat, hogy saját útjukat keressék, megismerjék önmagukat. Mire lehetnek majd alkalmasak kint, a piacokon és ne kelljen tévedésnek bizonyuló pályákat befutniuk. Tisztában legyenek azzal, hogy egy multi, vagy egy kis cég kultúrája illik-e jobban hozzájuk. Hogy saját vállalkozást kellene-e indítaniuk, vagy inkább alkalmazottként építsenek karriert – mondja a kar dékánja. Azt pedig már a tudományszervezési dékánhelyettes teszi hozzá, hogy a személyiségfejlesztésre és a szakmai ismeretek gyarapítására a tanórákon kívül is számtalan lehetőség nyílik a karon.

 Dr. Reisinger Adrienn tudományszervezési dékánhelyettesként is segíti a hallgatókat a készségeik fejlesztésében.

„Az éves, nemzetközi Kautz konferenciánk mellett például a szakkollégiumunknak is van egy kis Kautz konferenciája, amit a hallgatók szerveznek, és fejleszthetik a kommunikációs készségeiket. Ugyanígy diákjaink be tudnak kapcsolódni a TDK mozgalomba, az oktatói kutatásokba, és közösen is publikálhatnak. A kar maga is szervez tanulmányi versenyeket, ilyen az országos pénzügyi esettanulmányi verseny, ahol más egyetemek legjobb hallgatóival mérhetik össze a tudásukat.   A Széchenyi egyetem népszerű és sikeres csapataiba, amilyen például az Arrabona Racing Team, a SZEngine vagy  SZEnergy, is várják diákjainkat, hiszen nemcsak versenyzőkre és mérnökökre van ott szükség, hanem közgazdászokra és marketingesekre is” – mondja Reisinger Adrienn, akinek életpályája jó példa a kar által nyújtott előre jutási lehetőségekre. Tizennyolc éve, győri diákként lépte át először az egyetem kapuját, szakkollégista és TDK-s is volt, már hallgatóként taníthatott, mint demonstrátor, itt végezte el a doktori iskolát és habilitált, és írt könyvet kolléganőjével, Nárai Mártával a társadalmi felelősségvállalásról, aminek a kar hallgatói is aktív részesei, hiszen sokan segítik például önkéntesként a helyi civil szervezetek munkáját.  

A Kautz Gyula Karon választható szakok

Alapképzési szakok: gazdálkodási és menedzsment, kereskedelem és marketing, turizmus-vendéglátás. Mesterképzési szakok: ellátásilánc menedzsment, marketing, nemzetközi gazdaság és gazdálkodás, regionális és környezeti gazdálkodás, vezetés és szervezés. Szakirányú továbbképzések: gazdálkodási szakmérnök, controlling szakközgazdász, jogász-közgazdász, mérnök-közgazdász, orvos-közgazdász, sportdiplomáciai szaktanácsadó, fürdőturizmus fejlesztő, fürdőturizmus szakközgazdász. MBA képzések: executive MBA menedzser, executive MBA szakközgazdász. Felsőoktatási szakképzések valamennyi alapszakhoz.

 

Pillanatkép egy karestélyről.