III. Széchenyi Futam - Nemcsak benzinnel mehet az autó

(www.gyorinap.hu, 2008. április 23.)

A Széchenyi István Egyetem parkolójában ma rendezik az alternatív hajtású járművek versenyét. A Széchenyi Futam célja: a csapatok által készített járművekkel a kijelölt gyorsasági, illetve ügyességi pálya megtétele a lehető legrövidebb idő alatt, valamint a hosszú távú versenyen a lehető legtöbb kör teljesítése. A járművek innovatív jellegét szakmai zsűri értékeli.

A verseny ma reggeli megnyitóján elsőként Simon Róbert Balázs, Győr alpolgármestere köszöntötte a megjelenteket. A futam rövid múltidézését követően arról beszélt, hogy a győri önkormányzat is nagy örömmel fogadja a verseny iránt megnyilvánuló mind nagyobb érdeklődést. "De ami a legfontosabb, hogy ezzel a nagy érdeklődéssel a résztvevők ráirányíthatják a figyelmet a környezetszennyezés elleni küzdelemre, az alternatív és a megújuló energiaforrások szerepére" - tette hozzá.

Ezt követően kitért arra, hogy tavaly világszerte félmilliónál is több alternatív hajtású járművet értékesítettek. Ez pedig azt jelenti, hogy az autógyártó cégek vezetői és fejlesztői az alternatív üzemanyagok, valamint az olcsó és hibrid autók térnyerését tekintik az iparág legfőbb irányvonalának. Az autóipari vezetők többsége szerint a következő öt évben az autóvásárlók számára a minőség és az üzemanyag-hatékonyság lesz a két kulcstényező.

"Ezek ismeretében, aminek ma itt részesei vagyunk, többet jelent játéknál, szórakozásnál, fiatalos teljestménypróbánál. Többet, hiszen ez a munka megtérülhet, ezek az ötletek kamatozhatnak, az itt látható kezdeményezéseknek akár jövője is lehet" - emelte ki az alpolgármester, aki gratulált a kreativ alkotóknak, majd megköszönte a rendezvényt a szervezőknek.

"Városunk nevében elmondhatom, hogy mi a jövőben is minden támogatást megadunk ahhoz, hogy ez a kezdeményezés tovább fejlődjön és Győr - szó szerint is - Autopolisszá váljon" - zárta köszöntőjét Simon Róbert Balázs.

Az alpolgármester után dr. Kóczy T. László, a Széchenyi István Egyetem Műszaki Tudományi Karának dékánja szólt a megjelentekhez: "Büszke vagyok arra, hogy házigazdái lehetünk ennek a nagyszerű rendezvénynek, amely ugyancsak hozzájárulhat ahhoz, hogy az ország legfiatalabb egyetemének műszaki felsőoktatása a hazai képzés egyik bástyájává váljon. Ezen a versenyen a tudomány és a kreatív műszaki szemlélet közös eredményeit láthatjuk. A Széchenyi Futam mind nagyobb, mind professzionálisabb, miközben iránta egyre nagyobb nemzetközi figyelem is megnyilvánul."

Az ünnepi beszédeket követően Simon Róbert Balázs és dr. Kóczy T. László a mikrofon helyett kormányt ragadott - és végigautózott a parkolóban kijelölt pályán. A verseny ezen "felvezetőkör" után kezdődött...

Nem sokkal öt óra előtt került sor az ünnepélyes eredményhirdetésre. A kategóriánkénti győztesek:

Hobby: Tompos Tamás

Széria átalakítási géposztály: Szirmai Zoltán

Prototípus (150 kg alatt): Baki Zsolt (Pápamobil) - (150 kg felett): Tóth Krisztián ( JRET-Intermotor)

Különdíjak: Vogel Miklós (leginnovatívabb jármű), Joó Antal (legötletesebb jármű), Cherry Evo-2.

Hosszútávú verseny győztese: Willisits Attila (JRET-Intermotor).

A III. Széchenyi Futam zárása után a verseny főszervezőjét, Petis Lászlót kértük egy rövid értékelésre. Mint mondta, rendkívül pozitívan értékeli a két napot, különösen azt, hogy tegnap, a Föld Napján - a városi programok során - oly sokan érdeklődtek a járművek iránt. Örül annak, hogy mind komolyabb járművej szerepelnek a versenyen, s egyre több innováció érhető tetten a kreatív pályamunkákban. Végezetül hozzátette: bár az időjárás lehetett volna kellemesebb, végül is sikerült eső nélkül megúszni a versenyt, amelynek jövőre természetesen folytatása következik.