Eseménynaptár

Esemény neve Dr. Feszty Dániel, a kanadai Carleton University professzorának előadása
Időpont 2014. május 27. 16:30 - 18:00
Kategória Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Kar
Típus Rendezvények
Helyszín Széchenyi István Egyetem, Belső Égésű Motorok Tanszék, Fogadótér
Esemény küldése e-mailben E-mail cím
captcha_help_desc
ellenorzes
Esemény importálása saját naptárba letöltés

Dr. Feszty Dániel, a kanadai Carleton University professzorának előadása

Kedves Érdeklődő!

Szeretettel meghívjuk Önt 2014. május 27- én a Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria közös szervezésű vendégelőadására! Dr. Feszty Dániel, a kanadai Carleton University professzora látogat a Széchenyi István Egyetem Járműfejlesztési Tanszékére, előadásának címe: „Selected topics in helicopter vibration and noise control and their potential use in automotive applications”

Ismerje meg Ön is a helikopterek világának innovációs lehetőségeit!

Az előadás angol nyelven hangzik el.

Időpont: 2014. május 27. kedd 16:30-18:00

Helyszín: Széchenyi István Egyetem, Belső Égésű Motorok Tanszék, Fogadótér

Amennyiben van rá lehetősége, kérjük, továbbítsa hallgatóinak az előadással kapcsolatos információkat!

További információ:

Dr. Jakubík Tamás,

SZE, Járműfejlesztési Tanszék

e-mail: jakubik.tamas@sze.hu

Az előadás rövid ismertetése:

A helikopterek üzemeltetése szinte minden repülési módban köztudottan magas rezgés- és zaj- szinttel jár, amelyek magából a forgó-szárnyas repülés aerodinamikájának természetéből erednek. Ezek komoly problémákat okoznak az üzemeltetőknek, s többek között olyan nem kívánt hatásokhoz vezetnek, mint a helikopter-pilóták korai  nyugdíjazása, a köztudottan magas szervíz-költségek, a magas zajszint miatti negatív környezeti hatások, vagy a  viszonlyag alacsony utazási sebesség. Többek között ezen okok miatt vált az elmúlt két évtizedben a zaj- és  rezgés- csökkentő technológiák kutatása és fejlesztése  helikopter-ipar egyik fókuszpontjává. Az ottawai Carleton Egyetem Forgószárnyas Kutató Csoportja (Rotorcraft Research Group), amely az ezen a téren végzett kutatás egyik vezetőjének számít, olyan eredeti ötletekkel állt elő az elmúlt évtizedben, mint a "merevség" aktív irányításának  elve, vagy az aktív "hibrid irányítás" elve. Az előadás első része éppen ezért áttekintést nyújt a a helikoptereken  zajt és rezgéseket kiváltó okokról, - rámutatva, hogy e két jelenség szorosan összefügg, - majd összegzi a legfrisebb technológiákat, amelyeket jelenleg alkalmaznak az iparban, vagy amelyeket különböző kutatócsoportok  fejlesztenek szerte a világban. Az előadás kicsúcsosodásaként a Carleton Egyetemen fejlesztett zaj- és  rezgés- csökkentő rendszerek terén elért egyedi eredményeket mutatja be. Végezetül, az előadás annak megvizsgálásával zárul, hogy vajon mely újszerű technológiák lehetnének alkalmazva zaj- és rezgés- csökkentésre  az autóiparban, konkrét jövőbeni kutatási programokat is felvázolva. 

A rendezvény plakátja letölthető dpf formátumban ide kattintva.