Eseménynaptár

Esemény neve Jövő mobilitása előadássorozat 5. előadás
Időpont 2014. április 17. 17:00 - 19:00
Kategória Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Kar
Típus Rendezvények
Helyszín Belső Égésű Motorok Tanszékének aulája
Esemény küldése e-mailben E-mail cím
captcha_help_desc
ellenorzes
Esemény importálása saját naptárba letöltés

Jövő mobilitása előadássorozat 5.előadás

Ezúton szeretettel meghívjuk Önt a győri Széchenyi István Egyetem Belső Égésű Motorok Tanszékének (MT) a tizenkettedik A jövő mobilitása előadássorozatra, amely az Audi Akademie Hungaria és az Audi Hungaria Motor Kft. műszaki osztályának az együttműködésével csütörtökönként, 17.00 órától kerül megrendezésre.

A soron következő előadás 2014.04.17-én a Belső Égésű Motorok Tanszékének aulájában (47° 41’ 43” N, 17° 37’ 40” E), 17.00 órától kerül megrendezésre.

Téma: Karbonfasereinsatz im Verbrennungsmotor

Előadó: M. Streckel (Toyota Tsusho America)


Az előadás rövid összefoglalása:

Kiindulási helyzet: Köztudott, hogy a szénszál lesz a jövő alapanyaga, mert nagyon könnyű, ugyanakkor robosztus. Ám a felhasználók között jelenleg nem az autógyártás áll az élen.

Az ipari felhasználás szempontjából fontos anyagtulajdonságok már jól ismertek, illetve a szükséges tapasztalatokkal is rendelkezünk. A szénszálas alapanyagok napjainkban majdnem annyira versenyképesnek minősülnek, mint más könnyűszerkezetes alapanyagok, ilyen például az alumínium, a titán vagy a magnézium. A szénszálas alapanyagokat nem lehet olyan módon beolvasztani és újrahasznosítani, mint a fémeket. Ezért aztán csak néhány újrahasznosított szénszálas anyag létezik a világon. Mivel a szénszálas anyagoknak elsősorban Európában, Ázsiában és az USA-ban van a piaca, ezért itt foglalkoznak főként az újrahasznosítással. Az újrahasznosítás soron következő kihívása az, hogy az ilyen anyagokat hogyan lehet termékekbe beépíteni, majd a készterméket piacra dobni.

A beszélgetésünk fő témája az lesz, hogy az újrahasznosított anyagokat milyen módon lehet a járműgyártásban felhasználni.

Feladat: Egy versenyautó-motor hajtórúdjának fejlesztése és az eredmények bemutatása.

SZEngine:

►    Hub: 63 mm

►    Bohrungr: 100 mm

►    Volumen: 495 cm3

►    1-Zylinder Saugmotor, liegend

►    Zieldrehmonent: 50 Nm

►    Zielleistung: 55 kW

►    Breites Drehzahlband

►    Good torque elasticity

►    Low center of gravity

►    Low fuel consumption

►    compact Design

A csapat tagjai dokumentálni fogják a megadott időpontig elvégzett munkát, és így az mindenki számára követhetővé válik.

Az előadásokon történő részvétel ingyenes, előzetes regisztráció nem szükséges. Minden érdeklődőt, beleértve a Széchenyi István Egyetem és más Egyetemek hallgatóit, szeretettel várunk az előadásokon.

Bővebb információ: Székely Nikolett, + 36 96 503 491 vagy extern.nikolett.szekely@audi.hu