Eseménynaptár

Esemény neve Nemzetközi közlekedéstudományi konferencia
Időpont 2012. március 29. - 2012. március 30.
Kategória Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Kar
Típus Rendezvények
Helyszín Győr, Széchenyi István Egyetem, VIP-terem (Egyetem tér 1.)
Esemény küldése e-mailben E-mail cím
captcha_help_desc
ellenorzes
Esemény importálása saját naptárba letöltés

Nemzetközi közlekedéstudományi konferencia egyetemünkön

A győri Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszéke és az Universitas-Győr Nonprofit Kft. „Hogyan tovább közforgalmú közlekedés?" témakörben 2012. március 29-én és 30-án (csütörtökön és pénteken) a szakterületet átfogóan elemző nemzetközi konferenciát rendez. A helyszín az egyetem VIP terme.

Március 29-én 10 órakor dr. Rechnitzer János egyetemi tanár, tudományos rektor-helyettes és dr. Horváth Balázs egyetemi docens, a Közlekedési Tanszék vezetője köszöntik a szakmai tanácskozás résztvevőit, majd a plenáris ülésen a Nemzeti Közlekedési Stratégia, a közösségi rendszer működési és fejlesztési kilátásai, a GySEV szerepe Nyugat-Magyarország közlekedésében és a személyszállítás minőségi követelményei szerepelnek a témák között.

13 órától a kötöttpályás szolgáltatások szekcióban a hazai vasúti jegyértékesítési rendszer és a korszerű győri elővárosi közlekedés a fő téma. 16.10 órától a légiközlekedés szekcióban a Győr-Pér repülőtér fejlesztési lehetőségeit is megismerhetik a résztvevők.

Pénteken 9 órától a vasúti üzemeltetés a téma, s azon belül a minőségbiztosítás szerepel a legtöbb előadásban. 11.40-től a személyhajózás kérdéskörében az átkelőhajózás, a fővárosi helyi és agglomerációs hajózás, és Győr személyhajózási lehetőségei szerepelnek a témák között. 14.10-től a közúti közlekedés szekcióban a közlekedésbiztonság, a környezetbiztonság és a minőség értelmezése Győr közforgalmi közlekedési szolgáltatásaiban kérdéskörök kerülnek sorra. 15.50-től a városi tömegközlekedés szekcióban a rendszerdinamika, az útválasztási preferenciák új módszerei, az informatika és a közlekedés összekapcsolása és a Galileo műhold rendszer lesz a téma.



Program

Helyszín: Győr, Széchenyi István Egyetem VIP-terem

 

2012. március 29. csütörtök

1000    Köszöntő / Konferencia megnyitása

Dr. Rechnitzer János tudományos rektor-helyettes, Széchenyi István Egyetem

Dr. Horváth Balázs tanszékvezető, MTK Közlekedési Tanszék

 

1020    Plenáris előadások

Dr. Dabóczi Kálmán: Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai

1040    Dr. Tóth János: Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) előkészítése

1100    Dr. Dávid Ilona: A GySEV szerepe a Nyugat-Magyarországi régió közlekedésében

1120    Munkácsy András: Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban

1140    Szakmai kiállítók bemutatkozása

Hargitai Csaba - Mező Gergely: Neli projekt

1155      Andreas Schöbel: OpenTrack vasúti szimuláció

1210    Thomas Epp – Dr. Horváth Balázs: ÖBB-Supernova projekt

1225    Dr. Horváth Balázs – Dr. Jörg Pfister: GSP FP7-projekt

 

1330    Kötöttpályás szolgáltatások

Dr. Rixer Attila - Turi József: A közszállítási szolgáltatások minőségmérésének szabványalapjai

1350    Szórád Róbert: A vasúti személyszállítási technológia fejlődése

1410    Szabó Lajos - Galambos Krisztián: A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere

1430    Jangel Mátyás: Helyi- és elővárosi kötöttpályás közforgalmú közlekedés üzemeltetése a változó jogszabályi környezetben

1450    Dr. Döbrei István: Városi és elővárosi gyorsvasúti rendszerek európai gyakorlatai

1510    Feld István Márton: Korszerű elővárosi gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában

1530    Kérdések, hozzászólások

 

1610    Légiközlekedés

Selymes Péter Krisztián: A légi személyszállítás gazdasági és társadalmi hatásai

1630    Bera József - Prof. dr. Pokorádi László: Légi forgalom és repülőtér fejlesztés környezetvédelmi kockázatkezelése

1650    Dr. Becske Lóránd: Független szakmai vizsgálat a légiközlekedésben

1710    Vadász László: Győr-Pér Repülőtér jelenlegi helyzetéről és fejlesztési lehetőségeiről

1730    Kérdések, hozzászólások

 

2012. március 30. péntek

  900     Vasúti üzemeltetés

Sukta Csaba Phd: A vasúti személyszállítás minőségi paramétereinek a mérése, az eredmények biztosítása a beszállítók minősítésével a MÁV-START Zrt. példáján

920       Kovács Károly: A vasút, mint környezetbarát személyszállítási mód

940       Dr. Zvikli Sándor: Járművek használatának megbízhatósági analízise

1000    Dr. Farkas Gyula: A hazai közszolgáltató személyszállító vasúti társaságok számára nyújtott pályavasúti szolgáltatások rendszere

1020    Perger Imre: Utas-kiszolgálási és utas-tájékoztatási elvárások a vasútállomások korszerűsítésénél

1040    Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál

1100    Kérdések, hozzászólások

 

1140    Személyhajózás

Mészáros Tibor - Horváth Gábor: A hazai átkelőhajózás értékelése és fejleszthetősége

1200    Dr. Zsigmond Gábor: A fővárosi helyi és agglomerációs hajózás történeti áttekintése

1220    Dr. Horváth Gyula: Víziturizmus a Balaton régióban különös tekintettel a környezetvédelmi elvárásokra

1240    Horváth Gábor - Kötél Pál: Győr személyhajózási potenciálja a víziút-fejlesztések tükrében

1300    Kérdések, hozzászólások

 

1410    Közúti közlekedés

Dr. Holló Péter: A közforgalmú közlekedés és a közlekedésbiztonság összefüggései

1430    Domokos Ádám: Közlekedésbiztonság - Környezetbiztonság

1450    Dr. Makkos-Káldy Judit: A minőség értelmezése Győr közforgalmú közlekedési szolgáltatásában

1510    Kérdések, hozzászólások

 

1550    Városi tömegközlekedés

Horváth Richárd: Rendszerdinamika lehetőségei a közlekedéstervezésben

1610    Winkler Ágoston: Új módszerek útválasztási preferenciák feltárására a közforgalmú közlekedésben

1630    Dr. Csiszár Csaba: Személyközlekedési módok összekapcsolása informatikai eszközökkel – tudatos közlekedés

1650    Dr. Horváth Balázs: A Galileo műhold rendszer szerepe a helyi közforgalmú közlekedésben

1710    Kérdések, hozzászólások

1725    A konferencia bezárása

 


 

A konferencia ideje alatt a szakmai kiállítók standjai folyamatosan megtekinthetők.

 

NELI Projekt

Az Európai Unió Dél-kelet Európai Nemzetközi Együttműködési Programjának támogatásával megvalósult NELI projektben a 8 dunai országból jött 15 partnerintézménye a belvízi hajózáshoz kapcsolódó oktatást támogatja oktatási hálózat építésével, a politikai döntéshozók támogatásával, oktatási anyagok kidolgozásával, elektronikus oktatási eszközök és tartalmak szolgáltatásával, valamint információs és képző központok felállításával.


OpenTrack Railway Technology GmbH

Az OpenTrack az 1990-es évek közepén indult el kutatási projektként a Svájci Szövetségi Technológiai Intézetnél. Az Objektum-orientált Vasúti Modellezés címmel futó projekt célja egy olyan felhasználóbarát eszköz kifejlesztése volt, amely szimuláció segítségével megválaszolhatja a vasúti üzemeletetés területén felmerülő kérdéseket. Ma már az OpenTrack szimulációs rendszert számos országban vasúttársaságok, vasúti beszállító cégek, szakértők és egyetemek alkalmazzák.


PTV Austria GmbH

PTV Austria a PTV AG, Karlsruhe osztrák leányvállalata, melynek fő tevékenységi köre közlekedési szoftverek forgalmazása. PTV Austria célterülete Ausztria és keleti szomszédai.


Galileo Signal Priority GSP

A Galileo Signal Priority az Európai Unió 7. Kutatásfejlesztési Keretprogram (FP7 2007-2013) által támogatott 277688-2 azonosítójú projektje. A kutatásban négy ország szakemberei vesznek részt (Pwp-Systems GmbH (Németország); Telematix services a.s. (Csehország); Politechnika Krakowska (Lengyelország); Széchenyi István Egyetem). A projekt célja, hogy a műholdas helymeghatározás előnyeit kihasználva olyan jelzőlámpás előnyben részesítési rendszert dolgozzon ki, mely előnyös a közforgalmú közlekedésnek és előnyös az egyéni közlekedésnek is.