Dobog a SZEngine: győri egyetemisták versenymotort építettek

A 60 ezer euró költségvetésű motor beindítására az Audi ingolstadti központjában is felfigyeltek a felsővezetők. A SZEngine csapatát ötven győri egyetemista alkotja.

Sikeres motorindítás az Audi motorfejlesztésének felsővezetőivel

"2008-ban a győri egyetemen öt mérnök hallgató gondolt egy merészet. Arra jutottak, hogy a diákok képesek versenymotor-építő csapatot alapítani, s minőségi erőforrásokat megálmodni a campus falain belül.

A csapat életének első nagy mérföldköve a novemberi motor bemutató volt, mikor összeszereltük saját fejlesztésű, egyedi, egyhengeres motorunkat. Idén sikerült eggyel magasabb fokozatba lépnünk, s a közelmúltban saját építésű fékpadunkon a motort elindítottuk.

Az eseményen többek közt tiszteletét tette dr. Stefan Knirsch, az Audi Motorfejlesztési részlegnek a vezetője és dr. Wolfgang Demmelbauer-Ebner, az Audi Hungaria Motor Kft. Műszaki Fejlesztésének vezetője. Mindketten elismerően nyilatkoztak az eddigi eredményeinkről" - kezdte a kisalfold.hu-nak Varga Tihamér, a Szengine csapatvezetője.

A motor költségvetése 60 ezer eurót (közel 18 millió forintot) tesz ki

A győri motorfejlesztő csapat jelenleg ötven taggal büszkélkedhet; köztük gépészmérnök, villamosmérnök, mechatronikai mérnök, közgazdász és jogászhallgató egyaránt megtalálhatóak.

"Az Audi Hungaria Belső Égésű Motorok tanszékén remek körülmények között végezzük a laborvizsgálatokat, az elemezéseket, de itt tartjuk az ötletbörzéket is. A csapattagok szorgalmi időszakban heti 7-8 órát foglalkoznak szabadidejükben a rájuk bízott feladatokkal" - tette hozzá Varga Tihamér.

A SZEngine motor beindításáról készült videót a YouTube-on eddig közel nyolcezren tekintették meg. Magyarországon kívül a legjelentősebb érdeklődés a versenyautó építés két "mekkájából", Angliából és Németországból volt, de Ausztráliában is több tucatnyian kattintottak a kisalföldi erőforrásra.

Az egész nyáron folyamatos tesztelés alatt álló motor költségvetése eddig 60 ezer eurót (közel 18 millió forintot) tett ki.


Tovább a Kisalföld Online galériájába

"Hiába gyors az erőforrás, ha a verseny fél távjánál megáll"

"A motor négyütemű, négyszelepes, dupla vezérműtengelyes egyhengeres motor. Lökettérfogata 500 köbcentiméter, a célnyomaték 60 newtonméter.

Kedvező fogyasztásra törekszünk, miközben többtárcsás egyedi fejlesztésű szárazkuplungot fejlesztettünk az erő átvitelére" - mutatta be a motor legfontosabb tulajdonságait Papp Attila konstrukciós vezető.

"Az előzetes várakozásokkal ellentétben a motorunk egyre szebben jár, s egyre többet bír.

Nyáron gőzerővel folytatjuk a munkát, hiszen a motorral el szeretnénk érni a 12 000 fordulatszámot percenként.

A tesztelések során az egyik fő szerep a megbízhatóságé, hisz a motorsportban hiába gyors az erőforrás, ha a verseny fél távjánál megáll" - tette hozzá Huszka Richárd, a SZEngine másik konstrukciós vezetője.

Irány a Formula Student versenysorozat!

Arra a kérdésünkre, hogy saját versenyautó építésére nyitottak-e a győri egyetemisták, Varga Tihamér úgy válaszolt: "vannak ilyen távlati terveink, de jelenleg kizárólag a motor tökéletesítésére koncentrálunk.

Szeretnénk megvalósítani, hogy a Formula Stundent versenyautókban pár év múlva SZEngine Motor dobogjon - egyelőre ez az elsődleges cél".

Eredeti megjelenés:
Dobog a SZEngine: győri egyetemisták versenymotort építettek
http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/dobog_a_szengine_gyori_egyetemistak_versenymotort_epitettek_-_videok_fotok/2342669/)
2013. július 24.
Szeghalmi Balázs