DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ ÉS MESTERSÉGES INTELLIGENCIA A MUNKAERŐPIACON
Valamis a digitális oktatás területén működő vállalkozás, mely az alkalmazottak fejlesztését, oktatását tűzte ki célul, ezzel segítve a vállalatok felkészülését a jövő technológiáinak használatára. A vállalkozások munkáját több kiadvánnyal is támogatják, így született meg az a White Paper is, amely a munkavállalók digitális kompetenciáinak fejlesztését tűzte ki célul. Bár a dokumentum még a COVID-19 időszaka előtt készült, de talán éppen ez az az időszak, amikor még jobban szükség lehet olyan megoldásokra, melyekkel hatékonyan fent lehet tartani a működést. Bár sok vállalat most a túlélésért küzd, de hasznos lehet számukra egy olyan útmutatóról tudni, amely segítheti őket az új technológiák megismerésében.
Kulcsszavak: digitális, vállalat, stratégia, munkavállaló, oktatás
Üzleti SZEmle - 2020. augusztus - szeptember
A digitalizáció nemcsak az üzleti folyamatokat, hanem a munkakultúrát is befolyásolja, megváltoztatja. A tanulmány szerint nem az a cél, hogy a vállalkozások megváljanak a nem megfelelő kompetenciákkal rendelkező alkalmazottaktól, hanem éppen ellenkezőleg, abba kell befektetni, hogy képezzék őket és lehetőséget biztosítsanak számukra az új kompetenciák megtanulására. A dokumentum ötleteket ad ahhoz, hogyan lehet társadalmilag és gazdaságilag is fenntartható oktatási, képzési programokat megvalósítani, melyek egyfajta befektetésként jelenhetnek meg a vállalati működésben.
Minden vállalat más, máshogy használja az új technológiákat, így nyilván más-más eszközökkel tudja ezeket integrálni a működésébe. A dokumentum ahhoz adhat segítséget, hogyan lehet jó stratégiát felépíteni, ehhez milyen lépéseket javasolt követni. A tanulmány hangsúlyozza, hogy bár egyre több technológiát használunk, a középpontban mindig az embernek kell maradnia.
Összeállította:
REISINGER ADRIENN
PhD, habil, egyetemi docens, dékánhelyettes
Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar