Az ART_05 készül a Formula Student élbolyába


Lezárták a tervezési időszakot, már készül legújabb versenyautójuk, az ART_05, amivel idén három helyszínen is indulni fognak. A Formula Student sorozatban versenyző Arrabona Racing Teamnek januártól új vezetője is van. Gudra Gabriel irányítja a Széchenyi István Egyetem kiváló eredményeket hozó hallgatói csapatát.

Győr, 2018. február 20. – SZEhírek

 

Januártól vette át az Arrabona Racing Team vezetését Gudra Gabriel

„Az Arrabona Racing Team már négy szezonon van túl, mindegyikre új versenyautót építettünk. Így lesz ez idén is. A tervezési időszakot éppen most zártuk, megvolt az ART_05 versenyautónk Design Freeze bemutatója, ahol bemutattuk az új koncepciót, azaz kezdődhet a gyártás és az építés, hogy a nyári versenyeken már az új autónkkal indulhassunk. Az ART_05 egyik nagy újdonsága a sok fejlesztés mellett a motor rugalmas felfogatása lesz. Ezzel tudjuk csökkenteni az egyhengeres erőforrás rezgését, javulni fog a telemetria rendszer, jobb lesz az autó aerodinamikája, menetstabilitása, összegezve pozitív változást várunk az egész autót tekintve. Reméljük, sikeresen vizsgázik az új koncepciónk.

 

Egy ilyen presztízsű közösség vezetése nagyon megtisztelő feladat. Fejlődési, gyakorlati és tanulási lehetőséget is jelent egyben. Ezért is ajánlom az Arrabona Racing Teamet a hallgatók és a felvételi előtt állók figyelmébe, mert a Formula Student világa rengeteg olyan élményt ad, ami hasznosan kiegészíti az egyetemi tanulmányokat. Nem csak a mérnöki gyakorlati munkában mélyít el, hanem a megtanít csapatban dolgozni, a marketinghez is közelebb visz, és fejleszti a soft skill készségeket” – mondja a műszaki menedzsernek tanuló Gudra Gábriel.  

 

A Széchenyi István Egyetem Járműfejlesztési Tanszékén 2014-ben alakult ART valójában egy komplex szervezetként működik. Egyrészt azért, mert meg kell teremteniük a működési feltételeket, szervezni a programokat, felügyelni a projektet, gazdálkodni a forrásokkal és megszervezni a csapatmunkát. Másrészt a dinamikus és statikus feladatsorokból álló Formula Student versenyek is összetett képességeket igényelnek a versenyzőktől. Üzleti prezentációt kell tartaniuk például, ahol egy fiktív, vállalati befektetési ötletet adnak elő a bíráknak. A költségterv bemutatón az autó gyártásával kapcsolatos költségeket prezentálják. Illetve van mérnöki dizájn feladat is, ahol az autó megtervezésének folyamatát mutatják be. Persze, azért a valódi autóverseny sem kerül háttérbe. A gyorsulási feladatnál például 75 méteres távot kell a lehető leggyorsabban megtenni. Aztán a skidpad versenyszámban egy nyolcas alakú pályán mérik az autó kanyarodási sebességét és  képességeit. Az állóképességét pedig huszonkét kilométeres távon vizsgálják, és nem maradhat el az autocross sem, ami egy Forma 1-es kvalifikációhoz hasonlítható.

Ezekből az elemekből állnak össze tehát a nyári versenyek, amelyekre kijutni sem könnyű. A regisztrációs időszak alatt a világ Formula Student csapatai próbálnak kvalifikációt nyerni a legrangosabb versenyekre. „Az Arrabona Racing Team az idei évben is nagyon jól szerepelt, ugyanis sikerült a három legszínvonalasabb, legjobb  versenyre bejutnunk” – mondja Gudra Gabriel. A Hockenheimben zajló FS Germany-re idén harmadszor, a most nyáron éppen a zalaegerszegi Járműipari Tesztpályára meghirdetett FS Eastre ugyancsak harmadszor, és most először a FS Austriára, aminek a spielbergi Red Bull versenypálya ad otthont.

 Verseny közben.

Pillanatnyilag 31 hallgató van az ART csapatában. Nyilvánvalóan a többség gépész, vagy járműmérnök, de akadnak villamos mérnökök, marketingesek, menedzserek is közöttük, tényleg úgy, mint egy átlagos cégnél. Öten ülhetnek az ART_05 volánja mögé, a különféle versenyszámokhoz más-más karakterű pilótát választottak ki a csapatból, egyébként egy többfordulós gokart válogatón. A felkészülési időszakban hetente kétszer tartanak pilóta edzéseket, az elméleti és gyakorlati tudást, a készségeket, reflexeket, állóképességet egyaránt fejlesztik. Kipróbálják közben az új modellt is, persze amit egészen a versenyig finomítanak. Maga az ART_05 szinte száz százalékban saját termék, csak néhány komponensét szerezték be a piacról. Az autó elemeit, alkatrészeit maguk tervezik, rakják össze, építik meg, a motort pedig az egyetem másik hallgatói csapata, a SZEngine szállítja az ART-nek. A fő támogatójuk az Audi Hungária, de sok más cégtől is kapnak segítséget, támogatást.

Az elmúlt évek kiváló eredményei, dobogós helyek után így vágnak neki az idei versenyeknek. A korábbi csapattagok között pedig olyan is akad, aki azóta a profi autóversenyzésben folytatja karrierjét. De nemcsak ott, hanem az egész járműiparban nagyon jó ajánlólevél az ART-tagság és a Formula Studentben megszerzett tapasztalat.  

Az Arrabona Racing Team csapata