Általános stratégiai irányok

Kivonat a 2012. június 25-én elfogadott IFT-ből.

Stratégiai terület

Stratégiai dilemma

Minimális vizsgálati szint

Stratégiai Opciók

Oktatás

Az intézmény képzésterületi fókuszai

Képzési területenként

Fejlesztés

Szinten tartás

Leépítés

 

Képzési szint fókusz

Képzési területenként és képzési szintenként

Fejlesztés

Szinten tartás

Leépítés

Tevékenységi hatókör

Intézmény

Lokális

Regionális

Országos

Nemzetközi

Felnőttképzési aktivitás

Intézmény

Fejlesztés

Szinten tartás

Leépítés

 

Képzési kínálat kialakításának motivációja

Intézmény

Hallgatói kereslet

Hallgatói kereslet és munkapiaci igények

Munkapiaci igények

Kutatás-Fejlesztés és Innováció

Tevékenység súlya az alaptevékenységekben

Intézmény

Fejlesztés

Szinten tartás

Leépítés

Intézményi szerep az innovációs láncban

Intézmény

Elsősorban tudományos kutatás, alapkutatás

Tudományos és piaci kutatási aktivitás kiegyensúlyozottan

Első sorban piaci kutatás-fejlesztés, alkalmazott kutatás

Tevékenység kiemelt területei

Tudomány- területenként

Fejlesztés

Szinten tartás

Specializáció

Leépítés

Tevékenység hatóköre

Intézmény

Lokális

Regionális

Országos

Nemzetközi

Intézményirányítás

Belső működési struktúra átalakítása

Intézmény

Jelentős változásokat tervez

Nem tervez jelentős változásokat

 

Szervezet önállóság

Integrációs törekvések

Intézmény

Nem tervez

laza tematikus, vagy hálózatos együttműködést tervez

Intézményi szövetség kialakítását tervezi

Intézményi integrációt tervez

Gazdálkodás

Gazdálkodás stratégiája

Intézmény

A működési hiány csökkentésére törekszik

Gazdálkodási egyensúlyra törekszik

Gazdasági eredményre törekszik

 

Gazdálkodási egyensúly fenntartásának módja

Intézmény

inkább kiadáscsökkentésre törekszik

Kiadáscsökkentésre és bevételnövelésre egyaránt törekszik

Inkább bevétel- növelésre törekszik

Vállalkozási, szolgáltatási tevékenység intenzitása

Intézmény

Fejlesztés

Szinten tartás

Leépítés

Humánerőforrás

Oktatók-kutatók státusza

Intézmény

A lehető legkevesebb főállású

Döntően főállású

 

Kapacitások fenntartása

Intézmény

Fejlesztés

Szinten tartás

Leépítés

Oktatói-kutatói utánpótlás biztosítása

Intézmény

Döntően külső erőforrások bevonásával

külső és belső erőforrások kiegyensúlyozásával

Döntően belső erőforrások biztosításával

Infrastruktúra

Létesítmény- kapacitások fenntartása

Intézmény

Fejlesztés

Szinten tartás

Leépítés

Létesítmény- gazdálkodás

Intézmény

Jelentős változásokat tervez

Nem tervez jelentős változásokat

 

Kiválósági minősítésre való törekvés

Kiválósági minősítésre való törekvéshez szükséges intézményfejlesztés

Intézmény

Az intézmény kiemelt felsőoktatási intézmény minősítésre törekszik

Az intézmény kutatóegyetem minősítésre törekszik

Az intézmény alkalmazott kutatások főiskolája minősítésre törekszik

Az intézmény nem törekszik kiválósági minősítésre