Általános stratégiai irányok
Kivonat a 2012. június 25-én elfogadott IFT-ből.
Stratégiai terület |
Stratégiai dilemma |
Minimális vizsgálati szint |
Stratégiai Opciók |
|||
Oktatás |
Az intézmény képzésterületi fókuszai |
Képzési területenként |
Fejlesztés |
Szinten tartás |
Leépítés |
|
Képzési szint fókusz |
Képzési területenként és képzési szintenként |
Fejlesztés |
Szinten tartás |
Leépítés |
||
Tevékenységi hatókör |
Intézmény |
Lokális |
Regionális |
Országos |
Nemzetközi |
|
Felnőttképzési aktivitás |
Intézmény |
Fejlesztés |
Szinten tartás |
Leépítés |
|
|
Képzési kínálat kialakításának motivációja |
Intézmény |
Hallgatói kereslet |
Hallgatói kereslet és munkapiaci igények |
Munkapiaci igények |
||
Kutatás-Fejlesztés és Innováció |
Tevékenység súlya az alaptevékenységekben |
Intézmény |
Fejlesztés |
Szinten tartás |
Leépítés |
|
Intézményi szerep az innovációs láncban |
Intézmény |
Elsősorban tudományos kutatás, alapkutatás |
Tudományos és piaci kutatási aktivitás kiegyensúlyozottan |
Első sorban piaci kutatás-fejlesztés, alkalmazott kutatás |
||
Tevékenység kiemelt területei |
Tudomány- területenként |
Fejlesztés |
Szinten tartás Specializáció |
Leépítés |
||
Tevékenység hatóköre |
Intézmény |
Lokális |
Regionális |
Országos |
Nemzetközi |
|
Intézményirányítás |
Belső működési struktúra átalakítása |
Intézmény |
Jelentős változásokat tervez |
Nem tervez jelentős változásokat |
|
|
Szervezet önállóság |
Integrációs törekvések |
Intézmény |
Nem tervez |
laza tematikus, vagy hálózatos együttműködést tervez |
Intézményi szövetség kialakítását tervezi |
Intézményi integrációt tervez |
Gazdálkodás |
Gazdálkodás stratégiája |
Intézmény |
A működési hiány csökkentésére törekszik |
Gazdálkodási egyensúlyra törekszik |
Gazdasági eredményre törekszik |
|
Gazdálkodási egyensúly fenntartásának módja |
Intézmény |
inkább kiadáscsökkentésre törekszik |
Kiadáscsökkentésre és bevételnövelésre egyaránt törekszik |
Inkább bevétel- növelésre törekszik |
||
Vállalkozási, szolgáltatási tevékenység intenzitása |
Intézmény |
Fejlesztés |
Szinten tartás |
Leépítés |
||
Humánerőforrás |
Oktatók-kutatók státusza |
Intézmény |
A lehető legkevesebb főállású |
Döntően főállású |
|
|
Kapacitások fenntartása |
Intézmény |
Fejlesztés |
Szinten tartás |
Leépítés |
||
Oktatói-kutatói utánpótlás biztosítása |
Intézmény |
Döntően külső erőforrások bevonásával |
külső és belső erőforrások kiegyensúlyozásával |
Döntően belső erőforrások biztosításával |
||
Infrastruktúra |
Létesítmény- kapacitások fenntartása |
Intézmény |
Fejlesztés |
Szinten tartás |
Leépítés |
|
Létesítmény- gazdálkodás |
Intézmény |
Jelentős változásokat tervez |
Nem tervez jelentős változásokat |
|
||
Kiválósági minősítésre való törekvés |
Kiválósági minősítésre való törekvéshez szükséges intézményfejlesztés |
Intézmény |
Az intézmény kiemelt felsőoktatási intézmény minősítésre törekszik |
Az intézmény kutatóegyetem minősítésre törekszik |
Az intézmény alkalmazott kutatások főiskolája minősítésre törekszik |
Az intézmény nem törekszik kiválósági minősítésre |