A VÁLSÁG POZITÍV HATÁSA A DIGITALIZÁCIÓRA
A Twilio vállalat által készített tanulmány egy 2020 júniusában zajló nemzetközi felmérés eredményeit tartalmazza a digitális kommunikációval és transzformációval kapcsolatban.
Kulcsszavak: digitális kommunikáció, digitális transzformáció, stratégia, ágazat
Üzleti SZEmle - 2021. január
Főbb eredmények:
- Az elemzett vállalatok szerint a digitális kommunikációs stratégiájuk a Covid-19 hatására átlagosan 6 évet fejlődött.
- A vállalati döntéshozók 97 %-a egyetértett abban, hogy a Covid-19 felgyorsította a digitális transzformáció folyamatát.
- A válaszok kiértékelése alapján elmondható, hogy a digitális kommunikáció átalakítása kulcsfontosságú szerepet tölt be a jelenlegi üzleti kihívások kezelése szempontjából.
- A válság hatására csökkentek a digitális transzformáció bevezetése előtt álló akadályok (vezetőség jóváhagyásának megszerzése, egyértelmű stratégia hiánya, a korábbi szoftver cseréjének halogatása, időhiány).
- Az elemzett vállalatok 54 %-a nagyobb hangsúlyt fektetett többcsatornás kommunikációs megoldásokra; 53 %-a új csatornák alkalmazását vezette be a válság során.
- Az elemzett vállalatok egyharmada a Covid-19 hatására kezdete el az élő chat-, valamint az IVR- (Interactive Voice Response – automata hangalapú önkiszolgáló) rendszerek alkalmazását.
- Ágazati szinten a technológia, az energetika és az egészségügy területén lehetetett a legdinamikusabb fejlődést tapasztalni a digitális transzformáció vonatkozásában.
Forrás: Twilio (2020): COVID-19 Digital Engagement Report. https://www.twilio.com/covid-19-digital-engagement-report
Összeállította:
KOLTAI JUDIT PETRA
PhD, egyetemi docens
Gazdasági Elemzések Tanszék
koltaij@sze.hu