A vállalkozásokat segíti az Üzleti SZEmle
Üzleti SZEmle néven új szolgáltatás érhető el a Széchenyi István Egyetem (SZE) honlapján: az intézmény oktatói-kutatói olyan gazdasági témájú publikációk rövid összefoglalóit készítik el, amelyek hasznosak lehetnek a vállalkozók, az üzleti döntéshozók és a fejlesztő munkakörökben dolgozó szakemberek számára.
Győr, 2020. június 24. – Hancz Gábor, SZEhírek, fotók: Májer Csaba József
A koronavírus-járvány hatásai miatt jelentős változások kezdődtek el a gazdaságban, és nyilvánvaló, hogy még korántsem vagyunk a folyamat végén. Dr. Dőry Tibor, a Széchenyi István Egyetem Menedzsment Campus Kompetenciaközpontjának vezetője szerint a vállalkozásoknak ebben a helyzetben sem szabad elfeledkezniük a jövőről, ami persze nem található ki, viszont az apró jelek, trendek érzékelése mégiscsak támpontot jelenthet az első lépések megtételéhez. Ehhez adhat segítséget az Üzleti SZEmle, amelyet a Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar oktatói-kutatói állítanak össze. Az egyetem honlapján elérhető összefoglalók olyan hazai, nemzetközi és akár saját kutatások, publikációk összefoglalóit adják, amelyek hasznosak lehetnek a gazdasági élet szereplői számára.
„A nálunk jelen lévő tudást szeretnénk megosztani másokkal úgy, hogy az gondolkodásra késztessen, és segítséget nyújtson” – hangsúlyozta dr. Dőry Tibor.
Dr. Dőry Tibor
Az Üzleti SZEmle koordinátora, dr. Karácsony Péter egyetemi docens elmondta: azt szeretnék elérni, hogy ezek az összegzések olyan szikrákat jelentsenek az üzleti döntéshozók és a fejlesztő munkakörökben dolgozók számára, amelyek révén előbbre tudnak lépni. A más karok munkatársai számára is nyitott projekt az oktatóknak-kutatóknak ugyancsak hasznos, hiszen ennek révén kutatási ötleteket kaphatnak, emellett értesülhetnek arról, hogy kollégáik milyen publikációkat készítettek. Céljuk, hogy az Üzleti SZEmle folyamatosan frissüljön, az érdeklődők rendszeresen új tartalmakat találjanak az oldalon.
Dr. Dőry Tibor szerint a szikrákból lángok, majd tüzek lobbanhatnak fel, azaz a kutatási eredmények ténylegesen bekerülnek a köztudatba, és konkrét hasznuk lehet az egyes vállalatoknál.
Dr. Karácsony Péter