A fogyasztói társadalom változásáról az Üzleti SZEmlében

Üzleti SZEmle néven fontos szolgáltatás érhető el a Széchenyi István Egyetem (SZE) honlapján: az intézmény oktatói-kutatói olyan gazdasági témájú publikációk rövid összefoglalóit készítik el, amelyek hasznosak lehetnek a vállalkozók, az üzleti döntéshozók és a fejlesztő munkakörökben dolgozó szakemberek számára.

2020. december 22. – dr. Szigeti Cecília

Azt már biztosan állíthatjuk, hogy ez a december más, mint amit megszoktunk. Nem megyünk karácsonyi vásárba, nem foglalunk szállást egy wellness-szállodában, nem lesznek nagycsaládi találkozók karácsonykor, és nem fogjuk az utcán köszönteni az újévet sem. Az eddig természetesnek tűnő dolgok ebben az évben kimaradnak az életünkből.

„A fogyasztói társadalom egyszerre örök karnevál és haláltánc” – írta Hankiss Elemér Az Ezerarcú Én című könyvében. Az Üzleti SZEmle decemberi számában több tanulmány is foglalkozik azzal, hogy hogyan változik ez a karnevál: a kutatók a húsvéti tapasztalatok és a Black Friday alapján próbálják előre jelezni, üzleti szempontból milyen lesz 2020 karácsonya. Olvashatunk az elektronikus vásárlások növekedéséről, a marketingtrendek változásáról és a turizmust érintő visszaesésekről. Olyan új jelenségekkel is találkozunk, amiket egy évvel ezelőtt nehezen képzeltünk volna: online családi találkozók, egyházi szertartások a mindennapok megszokott részévé váltak.  A karácsonyi ünnepkört érintő fogyasztói szokások változása az Üzleti SZEmle decemberi számának központi témája, amihez a legtöbb tanulmány kapcsolódik. Terveink szerint a következő számok is tematikus jellegűek lesznek, az összefoglalók nagy része egy-egy központi gondolatkör köré szerveződik. Januárban – optimista indításként – a válság pozitív hatásaival foglalkozunk.

Természetesen most is folytatódik a 3. résszel a válságkezelési intézkedésekről szóló sorozat, de olvashatunk a kriptogazdaság jelenlegi helyzetéről is. A legtöbbünket erősen foglalkoztató kérdésről, a védőoltásról szóló tanulmány a hűtést igénylő szállítás különleges kihívásait mutatja be.

Visszatérő olvasóink számára a hírlevél feliratkozási lehetőséget biztosítunk.