5G a rehabilitációban
Az agy a szemen keresztül minden információra reagál, akkor is, ha ez csak egy film vagy álom. A beérkező ingerek végigfutnak egy reflexkörön, szükség esetén mozgást kiváltva. Egy virtuális tér és a benne történő mozgásélmények egészséges idegrendszer esetén éppúgy kiváltják a mozgáselemeket, mintha valóban ott lennénk. Különböző terek különböző mozgásokat válthatnak ki, ezek pedig az ismétlésekkel, gyakorlással fejlődhetnek is. Ez különösen fontos olyan térben, amelyet normál körülmények között nehéz lenne előidézni. A virtuális tér lehetőségei sokkal többet adhatnak a mozgásfejlesztéshez, mint a hétköznapi terek, hiszen sokkal több inger váltható ki egységnyi idő alatt. Ezek a terek akár percenként változtathatóak. A térben lévő mozgáshoz azonban hasznos egy olyan eszköz is, amivel a test mozgása még intenzívebbé válhat.
Az eddigi VR lehetőségek nagyot léptek előre azzal, hogy a test is mozgásba kerülhet. Soha ilyen nagyot nem ugrott a mozgásterápia tárháza, mint most a VR technológiákkal. Hatalmas lehetőség a legmagasabb szintű rehabilitációhoz, mint a koordináció, az egyensúly, a testszimmetria, a reflexek, és minden irányú izomerősítés fejlesztésére.
A technológiai és digitális fejlesztések segítségével akár az otthonról történő rehabilitáció is megoldható lehet. A megfelelő hálózati lefedettség és a jól beállított eszközök használata biztonságos és otthonról végezhető kezelést eredményezhetnek. A Digitális Fejlesztési Központ kutatási területei között megtaláljuk ezek lehetőségeit is.
A Digitális Fejlesztési Központ támogatása a GINOP-3.1.1-VEKOP-15-2016-00001 projekt keretében valósul meg.