Széchenyi István Egyetem: Forma–1-es mérnöklegendák is előadnak a Formula Student Symposiumon

FSS (1).JPGTizenhat ország mintegy négyszáz hallgatója vesz részt a Széchenyi István Egyetem által szervezett Formula Student Symposiumon a hétvégén. A konferencián olyan mérnöklegendák is tartanak előadást, akik korábban Forma–1-es csapatoknál dolgoztak, mutatva a műszaki képzésekben élen járó intézmény nemzetközi kapcsolatainak erősségét. Emellett a győri egyetem lesz a házigazdája a Formula Student Online versenynek is december 4-én.

Győr, 2021. november 26. – Hancz Gábor, SZEhírek

Az egyetemi motorsportot összefogó Formula Student-versenysorozatban világszerte több száz csapat dolgozik azon, hogy a legjobb eredményt érje el együléses versenyautója fejlesztésében, az ehhez kacsolódó mérnöki tervezésben, projektmenedzsmentben. A „mozgalom” egyik fontos eseménye a Formula Student Symposium, amelyet a Széchenyi István Egyetem hívott életre, és a mostani hétvégén már hetedik alkalommal rendez meg. Népszerűségét jelzi hogy a világ 16 országából 26 csapat regisztrált rá, Kanadától, Spanyolországon, Németországon és Finnországon át Indiáig. Emellett a győri egyetem – amely régóta elkötelezett támogatója az innovatív, gyakorlatorientált oktatási formáknak – egy héttel később, a tavalyi sikeres premiert követően újra megtartja a Formula Student Online versenyt, 13 ország 19 csapatának részvételével.

FSS (1).JPG

A Formula Student Symposium és a Formula Student Online motorja idén is a Széchenyi István Egyetem hallgatói-oktatói közösége. A felvételen a szervezők-támogatók egy csoportja: Németh Péter, Németh Dániel András, Kolossváry Tamás, dr. Hanula Barna dékán, Kun János és Nagy Zsolt. (Fotó: Májer Csaba József)

A rendezvényekről szóló csütörtöki sajtótájékoztatón prof. dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter fővédnökként szólt az jelenlévőkhöz. „A jövő mérnökeire nem kisebb feladat vár, mint a következő generáció hétköznapi életének, mobilitásának kialakítása, meghatározása. A folyamatos technológiai fejlődés, valamint a társadalmi, környezetvédelmi, fenntarthatósági elvárások miatt az autóipar és a hozzá szorosan kapcsolódó autó- és motorsport gyökeres átalakuláson megy át. Az iparág keresi az útját, hogy melyik hajtáslánc és újítás biztosítja az áttörést a következő évtizedekre” – hangsúlyozta. Hozzátette: ez az iránykeresés kitűnő alkalmat biztosít a magyar kormány számára, hogy a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöldmobilitás Fejlesztési Ügynökség Zrt. révén megfelelő időpontban kapcsolódjon be a jövő alapkutatásaiba, fejlesztéseibe.

Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója kifejtette: céljuk többek között az, hogy lehetővé tegyék a hallgatóknak és a Formula Student-csapatoknak tudásuk gyakorlati alkalmazását. Megjegyezte, hogy az ilyen versenyek hozzájárulnak ahhoz, hogy fejlődjenek a résztvevők kompetenciái, erősödjön motivációjuk.

Szujó Zoltán korábbi sportkommentátor, a HUMDA főtanácsadója a sajtótájékoztatón felidézte, hogy pályafutása során többször találkozott olyan szakemberekkel, akik a Formula Studentből indulva értek el valamelyik csúcskategóriáig. Kifejtette azon véleményét is, hogy az autó- és motorsport újra vállalhatja azt a szerepet, hogy kijelölje az utat, miként lehet a környezet minél kisebb károsításával biztosítani az emberek mobilitását.

Dr. Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja úgy fogalmazott: a Formula Student sokkal több versenysorozatnál: a mérnökhallgatók és a csapatokban dolgozó közgazdászok, jogászok legjobb edzőterme, akik elsajátítják a szervezés, a vezetés, a gazdálkodás és a kommunikáció fortélyait, vállalati működést szimuláló körülmények között. Az oktató felhívta a figyelmet arra, hogy a Formula Student Symposiumon a világ leghíresebb szakembereitől tanulhatnak a résztvevők. A hétvégi rendezvényen például jelen lesz Ulrich Baretzky, a versenymotor-fejlesztők legnagyobb alakja, akinek erőforrásával nyerte meg Nelson Piquet az első Forma–1-es Magyar Nagydíjat, és azóta két F1-es vb-cím és 14 Le Mans-i győzelem fűződik a nevéhez. Szintén tart előadást Luca Marmorini, aki 19 évig vezette a Forma–1-ben a Ferrari és a Toyota motorfejlesztését, illetve Igor Felc, aki a horvát Rimac cég híres elektromos autójának hajtásláncát tervezte.

Kiss Dávid, a Járműmérnökök Egyesületének elnöke, a két rendezvény együttműködő partnere kiemelte: a Formula Student magyarországi fejlődésében kulcsszerepet játszik a Széchenyi István Egyetem. „A jövő járművei egyre komplexebbé válnak, már nem komponensek rendszerei, hanem rendszerek rendszerei lesznek. Az ilyen kihívásoknak rendszerek rendszereivel, azaz a felsőoktatás, az ipar és az állam jó együttműködésével lehet megfelelni” – hangoztatta.